19.05.2010 Po raz pierwszy naprawialiśmy usterkę cieknącego
oleju z chłodnicy między głowicami. Olej spływa po środku silnika
pod kolektorem ssącym prosto na łączenie ze skrzynią biegów,
wygląda to prawie jak uszkodzone uszczelnienie wału.
26.12.2010 Po raz kolejny zmagaliśmy się z prawie identycznym problemem w takim samym silniku V12. To nie zbieg okoliczności.
Uszczelki w tym miejscu narażone są na duże temperatury i
dwa rodzaje płynu, olej silnikowy i płyn chłodniczy.
14.05.2014 Naszym pacjentem został SL 65 AMG. Silnik V12 z
dwoma turbinami ponad 610KM mocy, przebieg sto trzydzieści
tysięcy. Głowny problem to wypadający zapłon na lewej
stronie cylindrów, powodów co najmniej diesięć, ale tym
razem uszkodzone były uszczelniacze zaworowe co powodowało
spalanie oleju i złą mieszankę w cylindrze i niedopalanie
jej. Sterownik po wykryciu złego spalania, wyłączał cylinder i
wchodził w tryb awaryjny.
04.11.2014 Dotała do nas S klasa W221 z silnikiem V12 Bi
turbo. Przeibieg ponad 250tyś. Problem z wypadającym
zapłonem na lewej stronie silnika. Podobna przyczyna jak
wyżej, ale więcej uszkodzeń poza głowicami doszła lejąca
lewa turbina, i spore rysy na gładziach cylindrów.